Skåpbilar

Det är något med skåpbilar.

Och det här har jag kommit på sedan jag gift mig med en man i skåpbil. Att det är de bästa bilarna. Man ser dem ofta. Tidigt, tidigt på morgonen och sent om kvällarna. De jobbar nämligen jämt, skåpisarna.

Jag blir glad när jag ser dem, eftersom man vet att i en skåpbil finns någon som GÖR. Någon som driver det här samhället runt. Oljar hela skiten. Som levererar nytt, hämtar gammalt, lagar pannan, grejar med elen, låser upp när man låst sig ute, fixar avlopp och allt sånt. I skåpbilar finns människor som återställer ordningen. 

Det finns ju en anledning till det där skåpet. Där förvarar de alla grunkor som gör att vi andra vanliga människor som typ, jobbar på kontor, ska kunna leva här.

Två fina saker alltså, människor i skåpbilar och när det vänder.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback