samhörighet

på bt finns ett mycket sjukt mailsystem. om man vill någon något snabbt, kan man skicka små blänkare till varran.

det är som en mailtjänst, som blippar till. en liten ikon börjar hoppa. man vet att nu vill någon något och de vill det snabbt.

felet med detta skitsystem är att det försvinner om man trycker bort det. never to be found. man kan aldrig gå tillbaka och kolla vad som stod eller om man fattat rätt.

jag har varit livrädd för de där mailen hela tiden. för hur en sån som jag kan hantera ett system som bygger på att man fattar allt rätt från början. inte tänker galet, glömmer, eller, gud förbjude, trycker bort.

idag hoppar den lilla ikonen till.
och jag blir glad när jag läser:

hoppla! jag tryckte visst bort innan jag såg vad eller vem som ville mig nåt. därför detta utstick till samtliga 100 btmedarbetare. förlåt.


pjuh.
tydligen är vi fler.

Kommentarer
Postat av: Malin

vi har inget sånt, förutom mps, har ni det också? Men där lägger man ju in det färdiga, fast det kanske går att skicka meddelanden där också. Idag upptäckte jag förövrigt att man kan följa redigeringen där,kul!

Om man vill snacka med någon på vår red behöver man bara luta sig ut och säga namnet, mer direkt kan det inte vara, eller?

Postat av: Johan K

Haha, vi har ett likadant i Newspilot. Jag frågade en gång om det inte fanns historik inbyggt. Men fick bara ett nej. Så här i efterhand undrar jag vilken karaktär nejet var av; förläget eller obrytt.

2010-11-25 @ 18:15:22
Postat av: angelzhu



Getting freebies is simply the best..... Everyone loves it.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback