ruskibuski


jomenvisst. jag är ju på borås tidning nu.
eftersom mitt skrivbord står mitt i en trafikerad genomgångspassage på tidningen händer det att folk stannar till och ställer artiga frågor om tillexempel hur det går för mig eller vad jag skriver om för tillfället.
idag frågade johan, ledarskribenten.

jo tack, tanter som stickar, svarade jag.

och du?

utrikes, svarade han allvarligt och bredde snart ut texten om ryssland. om putin och alla övergrepp som sker där. befolkningen som är fänglsade i järngrepp och om journalisterna som torteras och mördas när de vill berätta om skiten.

jahaja.

kunde bara inte låta bli sen eftersom jag ju fick upp ögonen för den alldeles magnifika listan "24 cutest pics of Putin with animals" att maila johan länken under den smakfulla rubriken "inte bara tråkigt i Ryssland!!"

ja, jo. 
någon måste ställa upp för den goda stämningen.
och omdömet. 
men det behöver ju inte vara samma person.


här har ni iallafall lite bilder från listan!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback