rånäshelgerna

jo men det blev en kristihimmelfärd med salt bohusluft i lungorna för mig. så som jag hade valt om jag var jesus och skulle till himmelen. det var en härlig helg.  allt var vackert och det var varmt och sen regnade det en hel del, jag käkade sjukligt god risotto, råkade hiva spöet i havet med sänke och allt och så paddlade jag väldigt långt i motvind för att hämta en båt som inte låg i och paddlade tillbaka sen när vinden vänt. en ynka hamster fick förresten sätta livet till, men annars var det en lyckad helg. 

eftersom ulrikas och henriks skrytbygge ännu är en bit från klart, samtidigt som bullen i ugnen snart är mer vidbränd än färdig, är ringdahlarna i full färd med spackel och slipning och limning och vävuppsättning och målning av alla de slag så fort tillfälle ges. eftersom jag då inte är nån vidare stjärna på egentligen något av ovanstående så sysselsätter jag mig mest under dessa jobbarhelger med att göra det jag tycker är roligast, nämligen att leka.

kul också, att kameran är tillbaka!


















kvällssol. man nyper sig liksom i armen sitt hårdaste, men visst är det kvällssol alltid.


Kommentarer
Postat av: Skrytbyggaren

Vaddå skrytbygge? Tänkte erbjuda dig ett extrarum "with a view" men det kan du glömma nu! Och varför har barnen inga skor på sig när de är ute!?



För övrigt är du ju en mästare på att måla, du har ju målat alla de brädorna på fasaden som går i vitt istället för grått som resten av huset. Det ger ju jättefint "liv" och väggen! ;)



Tack för all hjälp!

Kram på dig!! ;))



PS. Vidbränd lillebror kommer 1 juli!

2010-05-18 @ 10:18:27
Postat av: Pappa

Fina bilder, Sara. Och Kenzo "The Pitbull" visar varför man inte skall vara för lik ett skadedjur.

Åh, flera veckor utan Rånäs nu, känns långt.

Funderar på om man kan spotta gröna grodor den 25:e trots förväntad nedkomst 6 dagar senare, vore tråkigt annars.

2010-05-18 @ 23:58:12
Postat av: Grodan Boll

Jag ser inga hinder att ägna mig åt grodspottning! Säckhoppning kan bli värre (har ni stora säckar?) och ölhävning går tyvärr bort!

2010-05-20 @ 09:37:04
Postat av: rasmus

hunden ser galen ut ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback