jag förvirrar mig



jag lever i en ständig förvirrig. det vet ni redan. allt jag gör är mer eller mindre förvirrat. jag beundrar alla er som tänker klart och fokuserat och som får gjort allt det ni tänkt er, men jag önskar ändå inte bort min tankspriddhet. jag trot att jag trivs i min förvirring.

även om den ibland blir smärtsamt påtaglig.

och det är inte bara jag!

idag när jag skulle till netto för att köpa en laddningskod till telefonen var jag förvirrad redan när jag kom in. jag var där fem minuter efter ständingtid, men hade ingen som helst koll på det, såklart. tänkte däremot i mitt stilla sinne på vart allt folk var. och varför det var släckt i entren.

gick fram med min hundring och la det lilla kortet med halebop 100 på disken. varpå kassörskan säger:

92 kronor.

va?

92 kronor, upprepar hon.

jahaja..tänker jag. hela poängen med att ladda på en hundring brukar ju vara att det kostar just, hundra.

hursomhelst jag räcker henne min lilla lapp och får tillbaka


9 spänn.

?

nu når förvirringen sin peak. står som en nolla och glor på mynten.

varpå hon hajar att här krävs raka besked.
så hon säger:

.. ehh du.. vi har faktiskt stängt.
gå hem. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback