Jag - en hårdvinklare!


För en vecka sedan drygt letade vi nyheter bladn nyutkomna doktorsavhandlingar. Jag iklädde mig en kvällreporters sinne och hittade efter ett tag en nyhet jag trodde skulle platsa där. I en doktorsavhandling om tjänsteresor fanns nämligen det smaskiga konstaterandet att tjänsteresor, oavsett om det är kvinnan eller mannen som reser, gör att kvinnan tar ett större ansvar i hemmet.

Resande män tar ett mindre ansvar - eftersom de ju reser och spenderar mindre tid i hemmet, medan kvinnor som reser lika mycket tar ett ännu större ansvar i hemmet - eftersom de kompenserar för den tid de är borta.

Min artikel fick rubriken

Tjänsteresor - ett hot mot jämställdheten

Idag läste jag att aftonbladet så här någon vecka senare faktiskt har plockat upp nyheten och gjort en artikel av den, med rubiken

Män trivs bättre med tjänsteresor


Oh.. ilningen som går genom kroppen när man inser att man vinklar hårdare än aftonbladet..

Vem har jag blivit?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback