man skulle kunna tro


att jag ligger på latsidan. men det gör jag inte! jag jobbar hårt hårt för att trygga min framtid. vilket ni förstår inte är ett enkelt arbete. idag har jag tillexempel tjatat jättemycket på några producenter på sveriges radio. de är väl inte mer än människor de med, tänker jag. och så har jag snackat med chefslovisa på radion i borås. och det skulle väl vara attans om ingen av alla de jag tjatar på hela dagarna, har lust att slänga lite pengar min väg.

imorgon ska jag dock tillbaka till brottsplatsen, för en dag i sköna gröna växjö. europas grönaste stad, som den så fint heter. där ska jag snacka med lite gymnasieelever om deras framtid, vilket kan vara skönt att lägga bort min egen för en stund. jag ska vara där i egenskap av livs levande journaliststudent och allmänt sakkunnig livserfaren människa. sjukt men sant. det har man tydligen vett att betala mig för. att prata om hur det är att utbilda sig rakaste vägen in i arbetslöshet. jo jag tackar ja.

sa jag att tåget går 07.02?

och alla byxor äro, som vanligt, dyra.






Kommentarer
Postat av: SärboJohan

Tidiga tåg är jobbiga! De avgår ju så tidigt!

2010-03-09 @ 20:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback