full för kärlekens skull


Plura, denna Plura, sjunger i högtalarna nu att han fortfarande inte är en sån som gör allt rätt.
det finns något så väldigt smart i att bara fastställa det. att från början berätta att här är jag, och det här kommer antagligen att gå fullständigt åt helvete.

vi har vingar av guld, säger han.

vet ni förresten att jag själv varit vit i en hel månad på tisdag? inte en endaste sipp vin till maten eller festen eller ens tentorna. för att veta att det går utan, allt. så har jag också skrivit som en sopa, det senaste.

fast våren har stigit mig åt huvudet nu och jag tyckte det var så gött igår att vara ledig, att jag minsann tar två veckor ledigt och jag börjar idag. inte heller jag är en ju sån som gör allt rätt. tro på fan om jag inte ska sätta mig i en alldeles för dyr bil, åka långt långt utan destination och släcka den där törsten nu.

 

eller som han säger det, plura, när han är full för kärlekens skull.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback