semlebaket!


igår var det onsdag och dagen dessförinnan var det fettisdagen, som jag älskar. en dag för alla fettisar, kan man tänka, och lite så är det ju. 

vi samlade hursomhelst ihop tjocka och smala journaliststudenter och tillika grannar till semlefest av sällan skådat slag. underbara malin hade bakat såväl bullarna som mandelmassan på egen hand. vilket fortfarande överstiger mitt förstånd. hur gick det till? och hur fick hon dem så saftiga? och går det ens att göra mandelmassa själv?

roligast under kvällen var när motpolsjonas skrämde livet ur mig i köksfönstret utan gardin, eller när stina skar semlelocket för tjockt varpå malin "semlemaniac" taipale fick stora skälvan och tog saken i egna händer.

"NEEEJ URSÄKTA HALLÅ JAG TROR VI VILL HA TUNNARE LOCK!!!!!"















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback