radion!



ser ni den gamla radion där? det är johans radio och det är själva hjärtat i den här lägenheten. om jag får som jag vill så stänger vi aldrig av den. fast det gör vi trots allt ibland ändå eftersom johan är så rädd om den och för att den måste få vila, säger han. den ju har så många år på nacken, radion.

när man trycker på på-knappen så låter det sådär högt mekaniskt och så tar det en minut för den att börja låta. den värmer upp, som på gammalt vis. och så får man ratta in den med snurrknappen och så låter det sådär härligt raspigt, som på gammalt vis.

och så spelar den bara p1, den där radion.

så fina är vi.


Kommentarer
Postat av: SamboJohan

Jag älskar den! Den är från -60 eller -61. Ingen vet liksom.

Mer ögongodis:
http://johankristensson.blogg.se/2008/july/radio.html



Fan, fiskrenset står fortfarande i hallen. Jag lovar ta ut det i morgon! Ha en fantastisk helg i plurret!

2010-02-25 @ 23:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback