att vara eller icke vara: sambos


min sambo johan och jag har det himla bra här i vår nya lägenhet. vi turas om att knacka på varandras dörrar på morgonen, när det är fritt fram för den andre att vakna och inta badrummet. imorse hade jag tidiga passet på toan, vilket självklart resulterade i att vi bägge kom rätt så kraftigt försent.

första dagen i lägenheten började med att jag efter skolan insåg att jag inte hade en aning om hur man hittar hem, och att johan kom på när han steg av bussen till sin gamla lägenhet på helt andra sidan av stan, att han visst flyttat.

imorgon är det inflyttningsfest med dunder och brak här, och i present önskar vi oss endast handbok för tankspridda.


en tråkig och bra sak är att vi är förtjusta i samma sorts godis. häromdan kom han dock på världens trick, och gömde en hel påse skumbananer på översta hyllan i skåpen, där jag varken ser eller når. där kunde den då ligga helt ostörd tills max avslöjade den hemliga gömman för mig i skolan igår.
 
jag hämnas idag med att käka upp hela pollypåsen som han glömt helt synlig här på bordet.  


samboskapet verkar lovande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback