Julklappar på Borås Tidning



Eftersom tidningen får så mycket böcker under ett år, plockar en liten jury, varje gång jul nalkas, samman ett litet bokpaket till var och en av alla de anställda och sparar på så sätt in på julklappskontot. Istället får man en hel bunt med fina olästa böcker, valda att passa en själv.

Jag väntade med spänning på vilka böcker de skulle välja åt mig. Som det ultimata kvittot på hur man tolkat mig och min person.

Och resultatet?



Den smickrar sönder mig, den där bokhögen!
Jag önskar verkligen att jag var så cool, som kvinnan som läser de här böckerna.
Att jag i själva verket inte läser böcker ligger dock närmare sanningen.

Men jag menar:

En stor tjock bok om kristisk granskning av Sverigedemokraterna
En fin biografi om Barbro Alving, superjournalist, urfeminist och grundare av tidskriften Bang.
Berättelser från det verkliga livet i Gaza.
Boken om Carrie Bradshaw, innan sex and the city.
En  bok om en gammal svensk arbetarklasshjälte.
En roman om kärlek, passion och en kvinnlig kämpe som vägrar passa in i samhällets normer.
och så en liveskiva, Jul i folkton, med min favorit Sofia Karlsson.


Vilken underbar juklapp! Och vilken härlig människa det är som läser allt detta!
Fullt med lager, karaktär och intellekt.

(ps! om ni blir extra sugen på någon av böckerna är det fritt fram att önska sig i julklapp!)

Själv fastnade jag extra för en av mina kollegors hög, när jag såg boken längst upp
"De 100 pinsammaste felskickade sms:en ever".


Kommentarer
Postat av: Pappa

Haha, fina saker.

Hjälten blir läst om den landar på mitt sängbord.

2010-12-14 @ 18:04:46
Postat av: asg

where there is a will,there is a way

Postat av: Tessan

Vilken lycka att få så fina böcker!! Min favorit är romanen om kvinnan som vägar passa in!!

Kram på Dig Sara!!

Hoppas vi ses på söndag!!

2010-12-15 @ 11:20:13
Postat av: Malin

åh... Jag hoppas ju på att få något litet jag också nu är det är jul.(att man är så girig...)Fast jag har ju redan fått två böcker som blivit skickade till redaktionen, metro i malmö gör inga recensioner alls, men en del hoppas väl på det bästa. I vilket fall plockade jag för några veckor sen med mig "Slutet på Mr Y" och "Roskilde". Helt ok böcker båda två men slutet på Mr Y var väldigt kosmisk om bildande. Ja, den är lite skum. men intressant. God jul om vi inte hörs senare!

2010-12-16 @ 19:09:21
URL: http://musiksinne.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback