jag, en samhällsreporter.

det är väl egenetligen det jag är utbildad till. det jag borde kunna. skriva om.. politik?

nu sitter jag på samhällsredaktionen i borås och väntar min första budgetpresskonferens. jag har kikat lite på de politiska konstellationerna i borås.. och... ja. jag fattar ingenting. absolut ingenting förstår jag av det jag läser.

här har man haft maktskifte. nu är majoriteten röd istället för halvblå som den var tidigare. men de rödgröna har inte majoritet i kommunfullmäktige... fast i kommunstyrelsen... och jag fattar inte hur det går ihop.

jag frågar någon.

får svaret snabbt.

- man har dealat lite med platser i nämnderna istället. någon fick den någon fick den. oavsett block. överskridande.

jag fattar ingenting.

vem bestämmer då?

ingen verkar veta.

kanske inte ens de själva.

men snart är jag där.
och ska fråga!
ställa till svars!
granska makten!

nu kör vi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback