det ordnar sig

i fredags gjorde jag min sista dag på borås tidning. det är alltid ledsamt. dels för det självklara ledsamma i att lämna, och dels för den kyliga osäkerheten i att inte ha en aning om vad man ska syssla med efter helgen.

jag vet inte hur många som frågat mig och hur många gånger jag sagt att jag inte alls oroar mig för framtiden.
men när jag igår fick min sista lön och den var tre tusen spänn blev det ändå läge att tänka tanken:
vad gör man, egentligen, när man står helt utan plan b och man bara förutsatt, grundat på en överlagg rätt bra feeling, att allt ska ordna sig?

jag tänkte och tänkte och kom fram till absolut ingenting alls.


och så igår ringde de från radion.



det ordnar sig.

Kommentarer
Postat av: Svägerskan i Deje!

Grattis!! Vad roligt!

2010-12-23 @ 19:48:56
Postat av: Anonym

thank you for your post!

2010-12-28 @ 04:19:15
Postat av: Emma

Sara! Du är en så härlig människa. Sådär sprudlande och upplivande. Klart att livet ordnar sig på något sätt, alltid. Radio it is! I ärlighetens namn är det ett av mina topp-tio drömjobb. Kör på och ta livet med en klackspark :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback