som att försöka dansa med en myndighet


det känns så sorligt att släppa min lasergrej att jag helt enkelt fortsätter. är lite nyfiken nu på varför ingen frågar polisen om hur det kommer sig att de ändrat sig plötsligt. så det tänker jag göra.

och då börjar ju allt om igen.

väntetid i växelar 

och sen  

kopplas
kopplas
kopplas
kopplas

inte mig du ska prata med sara. testa ring yadiyadi som borde veta.

och sen dumförklaras för att man ringt dit. "herregud nu har du verkligen inte kollat upp dina fakta, lady. jag jobbar i en helt annan stad, i ett helt annat ärende, på en annan myndighet"

jahaja.. jag blev bara koppl..

ja, men hejdå.

och så tillbaka växeln igen.

och så där håller det på.

ibland händer det att jag kommer in till nåt viktigt kontor, där jag snackat med någon tidigare. det här händer på strålsäkhertsmyndigheten och hos polisen. och då, mina damer och  herrar vill det till att jag inte presenterar mig för noga. för aj aj aj vad de är arga nu.

hualigen.

men ändå,

varför ändrade de sig?

var det inte så farligt?

det var ju nyss värre än en kula.

ja jag förstår då inte. men fortsätter min lilla jakt.


den som lever får se.




Kommentarer
Postat av: PoLisa

Aghhhh jag kan inte ens få igång programmet å lyssna, för jag jobbar skiiiitmycke och den enda som kan lösa det åt mig han jobbar också skiiiitmycket. Jag som längtar efter å få lära mig att inte va rädd för lasern heller! Ska se till å träffa min man på söndag hemma, och ha gemensam lyssning! Men under helgen ska jag nöja mig med mina Guccisar på jobbet å litar på att de skyddar gott å väl mot strålarna!



Å på jobbet kopplas man förresten fel hela tiden, så de sker även internt... Du skulle se när man skulle gnälla om lönen, då koppla de inte rätt en enda gång, undra om de e bara obekväma som kopplas fel;)



2010-04-22 @ 19:21:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback