kom att tänka på

en grej nu.

att jag håller på att sätta mig rejält i skiten hos rikspolisstyrelsen, vilket ju är intressant att det går, fast de tycker att jag är en liten jänta som borde skaffa mig ett jobb eller åtminstone sluta lägga mig i deras. det sprider sig nämligen i maktens korridorer att två snorungar luskar i deras business. idag ringde stora laserforskaren upp de här yngligarna och försökte fråga vad vi skulle säga i radion egentligen. micket intressant!

de skulle nämligen ha möte nu. laserforskarna i göteborg, rikspolisen och strålsäkerhetmyndigheten. de har förstått att de måste snacka ihop sig om saken. och då ringde de nygren och norrman för att kolla vad vi tycker, och för att försäkra sig om att vi inte kommer sätta käppar i hjulen för dem.

det kommer vi inte. vi vill inte att någon ska få laser i ögonen så att det gör ont på dem eller så att de blir bländade och inte ser något när de ska fånga bovarna på stan. vi vill heller inte att någon pilot ska missa landbanen eller att nån målvakt ska släppa in lätta mål eller att någon civil ska få den i ögat eller på kläderna eller var helst man nu kan få den på sig.

vi ska bara säga som det är, sa vi, utan att skrämmas. men vi kan inte säga mer till er än till andra innan det är sänt. ni får lyssna på radion ni med.

mutter mutter sa laserforskaren, att det här skulle han snacka med polisen om.


men nu kom jag bara på en grej..

att vem ringer man, om det är polisen man är rädd för?


räddar du mig,.. Lisa?



Kommentarer
Postat av: Lisa

Klart jag tar kulor för dig! Men de kommer aldrig behövas då du kommer snacka ner polisen lätt!!!

Fasen va man längtar tills scoopet släpps nu, bevis på strålande journalistik Sara!

För övrigt tack för en kul spelomgång i påskas!

KRAM

2010-04-11 @ 19:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback