anna jag förfryser osten anna


pratar med underbara bästakompis anna idag som tagit sig runt jorden några varv och nu landat i canada. hon har fått en så härlig nonchalans av den här jordenruntresan, min anna.  världsvanan är så påtaglig.

idag berättar hon tillexempel att hon ska ta sig en sväng till Edmonton.

- det är en stad, ungefär som Borås, säger hon.


hm.. tänker jag. usel på geografi som man är.
men kollar sedan upp det.


i Edmonton finns tillexempel världens tredje största shoppingcenter. som kostade 1.2 miljaarder dollar (!) att bygga. som har 800 butiker. och 32 tusen anställda. 

staden i sig har en miljon invånare och är till ytan nordamerikas tredje största. 


typ, som borås.


som jag saknar henne. hualigen som jag saknar henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback