lundaungarna



det är fortfarande lika roligt i skolan. det är fortfarande lika vackert i skåne. och så har jag träffat lite folk jag gillar nu. som jag kan tänka mig att gilla mer i framtiden. birhte heter en tjej, tillexempel. bara det namnet liksom, birhte, är fantastiskt. vi får se hur det här blir.

några som jag redan vet att jag gillar ända in i märgen är mina nya passungar maja och kalle. vi har lekt förut men igår hade vi vår första date utan mamma och pappa och jisses vad vi hann med. maja och kalle bor mitt i bullerbyn med ungefär hundra andra ungar och hundra andra mammor och pappor, som titt som tätt kikar in för att diskutera vädret. då står man där med en pratsam morsa i köket, tre vilda prinsessor och en polismotorcyklist i vardagsrummet, en mammig minimänniska på höften och så många händer som möjligt i köttfärssåsen.




och som jag förälskat mig i de här barnen.

det blev rätt kladdigt och det blev rätt mycket pärlor på golvet och det blev rätt mycket grus mellan tårna. vi var uppe för länge och vi lekte med maten och vi åt tillochmed godis fast det bara var onsdag. efter cykelexpeditionen till lekparken återvände tre så skitiga människor till det där fina huset hos ringdahls att vi fick slänga oss bums in i duschen.

så med lödder bakom öronen och håret åt alla håll, efter vällingen och femtiotvå gånger av ronjas vargsång somnade jag och två alldeles underbara små lintottar, utan pyjamasar och med oborstade tänder, i mammas och pappas säng.

så kan det gå.

och här är dem:




Kommentarer
Postat av: Pappa

Duktig du är, tjejen.

Blir avundsjuk själv när jag ser dem, lintottarna.

2009-09-03 @ 19:44:34
Postat av: Anna B

hurra för barn!

2009-09-03 @ 23:06:31
Postat av: mamma till mammig minimänniska

Godis på vardagen, ingen tandborstning, ingen pjamas, ingen ordning alls - precis som de är vana vid!!! Förstår vaför de älskar dig - truly, madly, deeply....

Tack!

2009-09-06 @ 11:32:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback