lundalördag



hej hej hej här sitter jag på espresso house med glasögon och världens största kaffe, filandes på en ny krönika. har förövrigt just köpt ett eiffeltornhalsband i silver av en gubbe på en loppis och sen letat ihjäl mig efter världens genom tiderna godaste danska rågbröd. det danska brödet hittade jag sedan efter mycket om och men på mormors bageri här i stan och rekomenderar det sönder och samman om ni springer påt.

det blir dock rätt lite krönika skriven här på espresso house idag. dels eftersom jag har en rafflande diskussion i huvudet angående: att köpa eller inte köpa kladdkaka, dels för att bredvid mig sitter tre mycket sofistikerade män i kostym och diskuterar känslor. de lutar sig in mot varandra över sina frappucinos och de säger saker jag aldrig hört en man säga till en annan man. om kvinnor. vackert, vackert om kvinnor talar de. hur vi tänker och hur vi måste behandlas.


vill flika in.
håller mig i skinnet.


tänker istället,
att visst skulle det sitta fint med kladdkaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback