kyrkan



utanför mitt hus finns en park och ett klostergårdens centrum. det är sisådär hundra meter dit och i centrum finns en bussstation, ett konditori, ett thaiplace, en pizzeria, netto och konsum. ett trevligt centrum alltså, för oss som bor här i klostergården. livsfarligt, såklart, med ett konditori så nära men annars bra att ha. där finns oxå en kyrka och det är den det här ska handla om.

kyrkklockorna ringer varje timme. allt gott. men ibland får de för sig att spela olika melodier och det är något som är nytt för mig. alldeles nyss framförde de tillexempel ett mycket förvirrat stycke. klockor i diverse ton och takt, mycket dåligt regisserat.

jaja

samtliga av de tre söndagar jag har bott här nu har jag planerat att gå dit. eller på lördagen har jag planerat att på söndagen ska det ske. mest för att kolla in stället och lugna mig lite. alltid gillat kyrkor. har väl dock varit rätt usel på att, när det väl gällt, faktiskt skrida till verket med detta.

nu i söndags vaknade jag tillexempel 14.15.

men nästa söndag..

då händer det helt säkert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback