en annan grej


som jag gjort som var lite skämmigt var när jag i tisdags faktiskt hade koll på den journalistgästföreläsare som kommer till oss nästa vecka och blev ombedd att berätta lite om henne. då sa jag att hon skrivit en bok som är asbra och så fortsatte jag pladdra på och läraren blev imponerad.

tills jag sa att boken utspelar sig i motala, i värmland.

eftert ljudliga protester vet vi nu alla att motala ligger i östergötland. helt på andra sidan sverige. och eftersom min klass har en sån fantastisk skön stil svarade samtliga igår på festen när vi diskuterade var deras hemstäder låg, att jag nog ändå inte skulle veta, men att jag kunde tänka mig att det låg, typ, i värmland.

kärlek, kärlek, kärlek.

Kommentarer
Postat av: Lillebror

Bra!

Jag gillar din inställning!

2009-09-12 @ 03:05:23
Postat av: Ulrika

Värmland!!?? Känns som om du menar att det skulle vara världens ände? Kan bara hålla med men säg inget till min man....

2009-09-16 @ 23:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback