Johan Kristensson

i min klass är inte bara han som kirrade vårt första vip-inträde som journalister utan även en duktig fotograf. så igår efter att vi hävt i oss ett litet stycke passionerad tiramisou på mitt nya favoritfik gav vi oss ut i höstlund för att fota lite. 

den här hösten i lund är en höst jag inte sett någon annan stans. den har lite fler och lite klarare färger än jag minns den i småland. lite fler och lite varmare dofter än jag minns den i västergötland.

kasnke har den inget alls att göra med skåne, men den är hursomhelst himla fin just i dessa dagar.

den låter sig inte buras in i ett foto, sa johan. 
det är som att man vill älska med den, sa max.

jag sa inte så mycket utan försökte mitt bästa med att vara cool på bild. och hur jag än vände och vred, smilade och tog i, så var det ganska tydligt att den där hösten i fråga, var den av oss som lyste starkast.

och inte mig emot.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hösten är förvisso vacker men jag tycker att det är för lite (och för mörk) Sara - skärpning Johan!

2009-10-22 @ 09:10:24
Postat av: Hanna

Hösten i Lund är bäst. Sakna. :(

Postat av: Anonym

Alltså, jag har grubblat på de här nu en stund..



VAR är din högra hand någonstans?!

2009-10-22 @ 16:59:54
Postat av: Johan K

Jag känner att jag måste få gå in och försvara mitt verk. Och det enda försvaret jag har är: okunskap och ovana!



Jag är däremot en varm anhängare av befogad kritik och tackar den anonyme skribenten för att han kanske gjort mina kommande bilder bättre ;-)



Det är stor skillnad på att fota spräckliga kanadagäss (som min "karriär" tidigare bestått av) jämfört med detta sprudlande, sariska glädjepaket - men ack så mycket roligare!



Och just ja, handen: Den sitter fäst på armen och syns jämte huvudet!?

2009-10-24 @ 01:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback