det är viktigt


att ha roligt. när man nu ändå lever menar jag.

i onsdags tog jag helg och sen har jag varit ute i de här skånenätterna jag kommit att tycka så mycket om. efter quizz med klassen i onsdags där jag kunde svaret på ungefär NOLL av tjugo frågor och en rätt rafflande runda i tosdags var det igår dags att skärpa sig och istället göra annat jag tycker himla mycket om, vara barnvakt.

fredagsmys i byllerbyn.

ungarna önskade sig pannkakor och käkade dem med glass-grädde-sylt och stor entusiasm. med händerna som sig bör. över alla kläderna, som sig bör. över hela bordet och golvet, som sig bör. jag är ju fortfarande ny på jobbet och har liksom inte hittat haklapparna. och så fick jag en brilliant idé att gå till affären med de små brottslingarna för att de skulle plocka varsin säck godis. rolig utflykt tänkte jag. tog väl ungefär 45 minuter att få på dem ytterkläderna. för att inte tala om hur sockerhöga de var när klockan tickade mot läggdags, med magarna fulla av dumlekolor och ingen plats för välling.

passungarnas föräldrar är uppfriskande liberala när det kommer till vad jag låter dem göra. 

kan hända är det brist på nannys i den här stan.


men vi har det så fint, kalle, spindelmannen och jag.



Kommentarer
Postat av: Passungarnas mamma...

...är "uppfriskande liberal" eftersom jag inte är ett dugg bättre själv! Och jag har ju faktiskt inte anlitat dig för att uppfostra dem, även om det kanske skulle behövas! ;) De frågar redan när du kommer nästa gång....

2009-10-14 @ 09:02:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback