ang. den här bastun


så måste vi skilja på äpplen och päron nu, sverige.

är det något som gör mig ledsnare än när politikerna fuckar upp sina förtroendeuppdrag är det när journalisterna gör sånna här hittepånyheter för att få oss att tro att de fuckar upp sina förtroendeuppdrag. och så sväljer vi hela skeden. tar handen och armen med när vi ändå är igång.

vi gastar och gormar om vad de gör med våra skattepengar och vi suckar när vi läser om de här skitpolitikerna som bara ska ha och ha och ha. med våra pengar. och det enda vi gör är att avslöja vilka bonnar vi är. att vi inte fattar ett jota. att vi inte fattar någonting alls.

den här bastun är en representationsgrej och den kostade inte ens två millar.

pengar som såklart är skit och ingenting i skattepengar sett. fullständig skit och ingenting. sicka bonnar vi är. vi vill inte lägga två millar på snygg representation för politikerna och då diskuterar vi liksom folk som vi VALT. folk vi valt att vara våra representanter, våra chefer för det här landet. 

tv4 lägger orden i munnen på oss och säger att i bastun kan statsministern nu koppla av och gå på nåt stengolv som kostade si och så många tusen per kvadratmeter. och att det är du och jag som står för kalaset.


NÄ NU JÄVLAR SÄGER SVERIGE.


jag tänker bara lite på kungen här. och vad vi kan tänka oss betala för honom.
och vad han ska med det till.

han ska ju..

just det,

representera sverige.

jag tänker på att victoria för ett tag sen sågs med en orange birkin-väska från hermés. en väska som i det utförande går loss på hundra tusen lök.

undrar vem som betalade den? hundra tusen för en accesoar.

det verkar då inte vara något som sverige hetsar upp sig för.
 

bonnar är vi allihopa.




Kommentarer
Postat av: Pappa

Tycker mig se att den här bloggen kaxat upp sig en smula det sista.

2009-10-15 @ 23:10:56
Postat av: Lillebror

Vi borde åtminstone gå i taket med tanke på hur JÄVLA FUL den väskan är..

2009-10-16 @ 09:36:46
Postat av: Hanna

FUL? Adam är du galen! :)

Postat av: faster malin

nä men nu tycker jag mig höra lite väl mycket svensk avundsjuka, mitt älskade gudbarn jag får nog komma till dig och ha ett allvars samtal, gläds med andra och du blir gladare själv.

Kram på Dig!

2009-10-18 @ 21:33:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback