ameh, bah, åh



till er som inte hajjar alls vad jag menar. som jiddrar om avundsjukor och kaxigheter och så, så är det här bara en förtydling.

jag inser att jag är kanske en luddigheternas kvinna.

ang. bodström. så satte jag socialdemokratins framtida välstånd i hans händer. har alltid tyckt mycket mycket gott om karln och är tämligen övertygad om att han hade gått och blivit statsminister här om ett år om de valt annorlunda efter mr Perssons avgång. tråkigt bara att han tycker det är roligare att tjäna pengar än att sitta i riksdagen.

som ju leder oss in på punkt två då, ang bastun, igen. för jag tycker att det är tråkigt att typ bodström ska behöva välja mellan dessa två härligheter. och jättetråkigt att han känner sig tvungen att ljuga om det. sanningen är enkel: mannen tjänar inte en fjärdedel av vad hans poolare i gräddan gör och kände sig helt enkelt sugen på att jobba extra.

summa av kardemunnan: ge mer cash till politikerna, små som stora. flott ska det vara. och självklart ska vi ha snygga representationslokaler. riksdagen ska vara det finaste som finns, hörrni. politiker ska nämligen ALLA vilja bli. jag tror att vi får bäst politiker om det är många som vill ha det jobbet. och jag är rädd att det kan vara ett av de värsta jobben som finns idag. snart vill ingen bli det. poängen med demokrati är att vi ska avsätta dem om de inte sköter sig. men när de sköter sig vill jag att statsministrarna ska ha skitmycket betalt. massor med bilar och sånt. gärna slott. 

och kungen, vill jag inte betala så mycket för. jag tycker istället att han ska sluta leva på bidrag och skaffa ett jobb.


nåväl.

jag får så väldigt sällan medhåll här.
det gör inget.

jag gillar nämligen den nya stämningen på bloggen. lite mer edge här, nu.

FINT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback