så mycket

att tänka på. i det här livet.

och jag bara skriver och skriver och skriver. skriver mig till vansinne här borta på andra sidan sverige. eller var ni nu är.  det är viktigt att vi inte glömmer av varandra.

en sak som jag gillar är att texten som är den stora själva massiva texten, heter brödtext när man är journalist. brödtext. jag vet inte varför, men jag väljer att tänka att det är så enkelt som att det var texten som betalade brödet. eller betalar, för all del.

det här med människors yrken gör mig mer och mer fascinerad. vad man väljer av sig själv och av alla sina talanger att förädla och sälja.

en annan sak jag inte gör längre är att läsa en massa skit jag inte tycker om. nu förtiden läser jag i princip bara det jag valt själv och jag älskar att det som de tvingar mig att göra nuförtiden är att skriva.  så mycket smartare sätt att lära sig på. samma sak som att jag hellre pratar tokigt själv än upprepar rätt. antar att det är här jag går bet och aldrig blir så där superdupersmart i slutändan. måste nog ändå tänka att fantasin är bättre. alltid bättre med fantasi än kunskap.

om det nu ska väljas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback