det måste gå



det hände häromdan att jag fixade högtalare till min laptop. det slår mig nu att jag lyssnat på musik i laptophögtalare i tre år. tre år. fy fan va sjukt.

det hände sig som så då nu när jag faktiskt hör alla instrumenten och basen och allt det i låtarna att jag fått en sån otrolig lust till musik igen. den här lusten kan man nog bara jämföra vid en näst intill erotisk lust. eller nee inte erotisk. brutalt och okänsligt av mig att skriva så. jag har ju en tendens att ta i. men ja. det är en väldig lust det här jag fått nu, till musiken.

och med musiken kommer som alltid, nostalgin.

vi kollade gamla kort i helgen. familjen. vi var samlade och käkade mammas krubb som stått i ugnen i en timme. jag älskar min mamma så när hon svarar 
"nån timme" på frågan om hur länge maten hon redan stått nån timme med, ska vara i ugnen. när hon säger att jag nog får "ta en macka" om jag är vrålhungrig älskar jag henne.

när min pappa säger till brorsan att spela lite. kom igen ta fram guran emil säger han och när emil gör det. när de kan nästan alla verserna men inte riktigt så älskar jag dem. när de säger att jag fuskar på jeopardy. att jag läst alla frågorna. som jag nästan alltid har. när jag ser ut att vinna på att jag har snabba fingrar och ett gott minne och de alltid klår mig i finalen på kunskap älskar jag dem. när adam läser med sin fina basröst. när han alltid refererar sina definitiva sanningar till forskarna. de där forskarna.

jag lyssnar som vanligt i de här nostalgitiderna, på musik som är typ femton år gammal. typ femton år är de vackraste känslorna. freda är det nu. det måste gå sjunger dem. och klart det går. bokaspers är lite äldre för mig och bilen är forfarande röd men inte längre en opel. lite coolare nu och inte längre bilen vi puttade runt sverige med tältet i baksätet och mamma, pappa och freda i framsätet. eller ekdahl. eller lemarc. eller fogerty.

fick en fråga, eftersom jag är så förbannat nostalgisk, om jag saknar.

har funderat länge på det där men har kommit fram till nu att jag inte är den som saknar. saknar är meningslöst.

jag är den som längtar.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kan inte hjälpat, men jag saknar den tiden....

Kram mamma

2009-11-10 @ 19:16:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback