blåsningar


ni hörde kanske att det var orkanvindar här i skåne häromdan? fönstrena här på sjätte våningen buktade inåt så att jag instinktivt tog skydd.

fick mig att tänka på vinden.

som ju är hur svår som helst att tänka på.

vad är vinden?

luft som rör sig.. men varför? och om den nu rör sig så där snabbt, vad kommer bakom den vinden som rör sig så där snabbt? blir det mindre luft där då? 

för all vind rör ju inte sig så där snabbt.

eller suger den med sig ny luft in i det där bristen på luft som blir när stormvindarna far fram? och vad händer då efter den luften som sugs med? borde inte allt isåfal vara en enda stor jättestomrvind som forsar runt runt runt runt?

det här är ju dock en sån grej som med all säkerhet finns rätt så rationella förklaringar till, bara det att just jag inte kan få nån ordning i mitt huvud.

det måste vara det här med att den inte syns, vinden. som gör den så komplicerad att tänka på.

ja så måste det vara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback