att vara eller icke vara: reporter


hanna kommenterar angående min färgade tunga häromdan att jag precis som sunes pappa rudolf kommer att få svårt att komma in i kyrkan. jag läser det, minuterna innan jag är på väg till kyrkan.

borstade tungan jättenoga sen.

och visst kom jag in. på lunchbön minsann, i helgeandskyrkan, som förövirgt var en alldeles underbar liten kyrkan. en kub. mycket intressant. det var bara jag och min fotograf Niklas där och så en Gerd som läste själva bönen då. kände mig lite som en bluff eftersom vi nämligen var på reporteruppdrag och inte på böneuppdrag, egentligen. men vi spelade med och var trevliga och fick några käcka citat.

nu ska jag och neil young försöka få ihop ett liten artikel av det här.

passade på att stoppa lite folk för snabbfrågan om vad de tyckte bäst om med klostergården. pratade bland annat med en kille som var fysiker och som bad mig fara åt fanders och sedan en unge som höll på att sjunka genom jorden. det stackars barnet trodde jag skulle ha ihjäl honom. "snälla låt mig få gå till fritids"

"bara en bild först hörru!!!"


hualigen.
vad ska det bli av mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback