tro.



hörrni jag är på ett strålande humör idag. jag är på topp nu, kan man säga. inget rubbar mina cirklar. inte ens att paula sa "helt i välmening" att jag luktar instängd. och rätt ofta oxå. eller som hon la till sen att jag "luktar som tobias lägenhet"
jag älskar henne iallafall. och så har jag ju inget luktsinne heller.

nej men jag har varit på görbra möte på kommunen och igår träffade jag min handledare som "tror på mig". 

och där har vi anledningen nu till att det kommer gå bra. andra som tror är, förstår ni, den enskilt viktigaste komponenten i mina prestationer. när någon tror betyder det att de inte hoppas och att de inte vet. utan tror. om de får tänka till så kommer de fram till att de tror att det kommer gå bra för mig.

och då ser jag så att det blir så.

det är inte bra när folk hoppas på mig. hoppas gör man ju när man är rätt osäker. hoppas lägger sig som tunga regnmoln, som krav på axlarna.
och när någon vet blir jag rebell och vill visa motsats.
men när de tror, kan man lita på deras omdömen och helt enkelt bara göra. 

tro är det smartaste ledarskapet som finns.

så nu vet ni vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback