körsångerska..


var det ju jag skulle vara. men nu har de tvingat på mig att spela både det ena och det andra på den här konserten med perrelli på lördag. de vet tydligen inte helt och hållet vem jag är, när de nu låter mig spela typ, på en konstgjord trumma.
 den har tre olika ljud som jag ska fippla in i diverse kombinationer på olika ställen, och så i vissa takter ska jag snabbt lägga ifrån mig trummpinnarna (ja ni hör ju) för att flinkt greppa fina tamburinen och spela vidare. för att sedan lägga ifrån mig den också och som en blixt greppa pinnarna igen.

sjunga hela tiden också. inte glömma sjunga nu sara!

och tro nu inte som jag, att spela tamburin = skramla lite i takt.
oh no. jag har fått noter och papper och direktiv om baktakter och tretakter och tre fjärdedelar och betonginarna på tvåan eller fyran, slå mot höft, slå mot hand, rassla och här improviseras det minsann inte.

och när jag smsar daniel som ska låna mig sin tamburin, som jag förövrigt ska spela på ALLA låtar, fast inte samma hela tiden och inte där och inte där men sisådär vid nåt tillfälle och annat vid ett annat. och inte glömma sjunga. så svarar han att

det är nog bäst att du kommer hit och testar,
för den kan vara lite för tung för dig.

 
VEM TÄNKTE HÄR?


Kommentarer
Postat av: tessan

de vet precis som jag att detta fixar DU!!!

2009-05-27 @ 11:11:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback