ang. att vara ihop


så var vi ju hos polisen igår och skulle kirra nytt pass och nytt leg till tobias, som ni ju vet står lite utan legitimation för tillfället. han lever med okänd identitet, kan man säga. och detta ställer till det även i själva skaffandet av nytt leg, då det är en fördel om man kan typ visa att man faktiskt är den man är. så vi fick ringa några olika polistanter och kolla upp om det funkar att en flickvän intygar att han är sig själv. jajjamen, sa en. nej nej nej, inga särbos, sa nästa. "sån är lagen vettu!"

och ungefär här började jag vråla.

och tro på fan att det alltid hjälper.

så vi fick komma in på poliskontoret tillslut och där fick vi, och det här är helt sant, lova och svära inför damen i luckan att vi faktiskt snart ska flytta ihop. är det inte tokigt, så säg? vi fick berätta hur länge vi varit kära och sen fick jag i lagens namn skriva under ett papper på att han är min kille och att jag inte bara fular mig. 

sverige 2009

helt sjukt officiellt ihop nu, alltså.

jag säger då det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback