picasso och jag


idag har jag gått upp typ klockan sex och bara det är ju helt vansinnigt. jag har jobbat i tingsryd med bland annat högstadieelever och gud bevare mig. vi stod där hela förmiddagen och det är nog ungefär den dos av titta ner i bänken, sucka och peta på grannen man klarar av. alla vi föreläsare fick dock en fin tack-för-hjälpen-present av skolan, som jag ska fota och visa er sen. mycket snällt.

jag har som del i min totala svält på kreativitet nu äntligen vidtagit åtgärder. jag har hämtat hit min keyboard och ställt den i tobbes kök/hall/vardagsrum där jag nu har konsert varje eftermiddag. och så har jag bestämt mig för att måla en tavla. har bunkrat upp med penslar och färger och allt man kan behöva. vi får se hur det här går, jag har ju alltid varit exeptionellt dålig på teckning. men man kan lära sig tänker jag. allt man kan göra, kan man göra.

och ikväll ska jag se elin sigvardsson. om några veckor sofia karlsson. sedan är det egna spelningar och inspelningar och visst ska vi överleva den här vintervåren också.

nu: krönikeskriveri!

Kommentarer
Postat av: emma

alla kan måla!! tro mig, jag trodde inte att jag kunde heller. men det är roligt att pyssla med det och det är ju det som räknas.

Postat av: Lina Hellqvist

Ser verkligen fram emot tavlan! Kommer säkert bli asbra:) Kolla min in nya:) Cpkonst. hahaha. Kram

2009-03-30 @ 01:04:59
URL: http://linahellqvist.blogspot.com
Postat av: Lina Hellqvist

Ser verkligen fram emot tavlan! Kommer säkert bli asbra:) Kolla min in nya:) Cpkonst. hahaha. Kram

2009-03-30 @ 01:05:20
URL: http://linahellqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback