multitasker


jag har med åren blivit duktig på att göra många saker samtidigt. eller så har jag alltid varit det. det jag behöver jobba på är att göra en sak samtidigt. fokusera. att det ska vara så svårt. jag avbryter ofta mitt i ett mail och kommer på att jag ska ringa någon. eller sätter på mig en sko, för att sedan leta efter något helt annat, påbörjar ett projekt, halvvägs in i ett tidigare. nya ideer är alltid så mycket.. roligare. så mycket.. nyare.

nu tillexempel gör jag saker som skulle gå rätt fort om jag gjorde dem var för sig. fokuserade lite. nu sammanställer jag en timrapport över vårens jobb, mailar, pluggar in låtarna som ska spelas in imorgon, chattar med diverse viktiga och oviktiga människor och så sneglar jag på tv4s i särklass bästa program just nu, halv åtta hos mig. vilket koncept! och vilken härlig kille han är, helge skog.

och så fick jag då för mig att avbryta allt och blogga om det istället.

behöver jag säga att jag inte får jättemycket gjort?
sen har jag ju aldrig utgett mig för att vara så värst effektiv heller.
vill ju mest ha det gött.

 peace för det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback