men åh!

jag rullar in på den där hemsidan för radion som spelade in när vi gigade i förra veckan och av en slump är jag en timme för sen. de har eftersänt skiten. idag. för en timme sen och jag hade ingen aning. det var lit väl snutigt, kan jag tycka.

sen har jag varit på min kurs i företagsstartande och lärt mig om olika bolagsformer och skatt och moms och så. det är väl ungerfär det virr man hört talas om. artistgage är momsfritt. dock inte musiker som spelar. haha! mja. säljer jag en matta och till nån som lägger den på golvet är momsen 25 %. sätter dem den på väggen som konst är det 0%. gör jag mattan i godissnören som nån käkar upp sen är momsen 12%.

japp.

vi får se hur det blir, det här med om jag ska ha nån firma eller ej. det är rätt lurigt. fast kaxigt att ha en egen ändå. på söndag ska jag och datalinus iallafall börja peta med en hemsida. då ni, ska vi fota och joxa och fint fint ska det bli.

och ja! jag och min nya poolare pianostaffan ska ses nu i nästa vecka och fila på musikerframtiden. det kan bli hur coolt som helst. sen ska vi spela! 16e på harrys. han och jag och två gubbar till ska spela tung gammal motownsoul. haha!
herrejösses.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback