jag får skulden!


nu är det en grej som har kommit bort här.
morteln, eller vad den nu heter, som man mortlar med i en mortel, den där själva tunga staven. den är spårlöst försvunnen. den ligger inte bland disken och inte i lådan och inte i den andra delen av morteln, själva mortelkupan, där den hör hemma.

tobias känner sig inte hel utan morteln och hävdar att det här försvårar all framtida hantering av kryddor. vi har letat igenom hela lägenheten, skåp, lådor, väskor och till och med rivit ut alla sopor. ingenstans finns den.

jag råkade dock säga att jag diskade den för ett tag sen så nu, helt utan rättegång och mot mitt eget vittnesmål, har jag såklart blivit fälld. i egenskap av den som såg den sist och i egenskap av, ja, mig själv.



Kommentarer
Postat av: Pappa

Ni har inte sett Bo Hansson eller Lennart Svahn smyga omkring utanför??



Bra krönika för övrigt.

2009-03-12 @ 13:17:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback