en helt vanlig dag


antar jag att jag haft. gått upp i tid och pluggat, tagit lunch och sen jobbat. japp. vintern är ungefär lika angenäm här som hos roliga
hanna i lund. men det är fredag.


jag fastnade vid en debatt om dagens föräldrar, en moraltant hade gjort en undersökning och fått fram att de var sämre nu än någonsin. de har verkligen tappat greppet om sin uppgift och nåt måste göras innan ungdomen går förlorad. 
 
men! så var där en annan tant, som var typ chefspsykolog för sveriges familjer. hon berättade att dagens föräldrar imponerar henne till månen. att de lär sina barn så smarta saker och ger dem kärlek och närhet och helt nya typer av intressanta personligheter.

"ungarna kan ju inte ens äta med kniv och gaffel" sa moraltanten

"för att det inte är speciellt viktigt" svarade psykologen.

"men de respekterar inte vuxna och är inte stilla när vi pratar!"

" vilket ju inte heller är speciellt viktigt, eller hur?"


och då ska ni veta att den här tanten var smartast i sitt slag och mest välutbildad och mest fancy av alla tanterna. jag ska skicka henne en present nu till helgen. typ ett wienerbröd.
SÅ JÄVLA COOL.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback