home home home

för två månader sen åkte min faster till brasilien. 
nu talar vi om en kvinna som varit ifrån sin familj ungefär tjugofyra timmar sen hon samlade ihop den. som är verkställande direktör för logistikföretaget johanssons AB, som steker, kokar, bakar, plockar, kramar och stoppar om, varje dag. alltid. där hemma. 

och som bara åkte. som lämnade man och barn och två våningar och hund och mor i åtta veckor och så pratades det på middagarna och fikarasterna om hur detta skulle gå.

men så gick det bara så jävla bra. 
för alla växte.
och alla vann.

och nu ikväll är hon tillbaka.
jag vill säga till henne här, hur stolt jag är över at vi delar lite blod. hur fin hon är. och att jag inser mer och mer att när vi gör saker vi är skiträdda för, gör vi det inte bara för oss själva. vi tar bara ansvaret att hålla flaggan ett tag. och vi ska liksom inte för en sekund tro, att det inte spiller över.

och har ni missat hennes äventyr finns det dokumenterat 
här

Välkommen hem.

Klicka f�r att st�nga bilden

Kommentarer
Postat av: faster malin

man tackar, kom lite i vägen så jag har inte hunnit läsa förrän nu.

2009-04-03 @ 20:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback