måndag!

är den finaste dagen, det är den. att den har så dåligt rykte, det tycker jag är tråkigt. man är härlig på måndagar. har hopp om det. kan få mycket gjort, igen.

idag på jobbet fördrev jag tiden på ett mycket intressant sätt. jag filurade länge och väl på, hur man skulle kunna skriva upp och strukturera, allt man vet. det måste ju någon ha gjort till en början. sokrates eller newton eller vem det nu var som skrev det första lexikonet. han måste ju börjat så.

"okej, vad vet jag?"

tänk på det lite. så ska ni få se på det härliga att när man sitter och fnular på ett litet register över allt man vet, så berättar någon plötsligt något som de gjort i helgen eller så hör man på radion att nån president sagt nåt nytt eller så sjunger man med i refrängen på en låt man inte visste att man kunde.

och så måste man revidera dokumentet: allt man vet.

och då inser man vad som händer med en, vareviga dag.
man bara växer och växer och växer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback