också kanske det vackraste



ni vet vad jag gör hela dagarna och nätterna. sitter med lagar och flyktingar och metodhelveten. med prestationsångest och självbilder upp i halsen. ni vet att jag blir sentimental och känslig när jag är sån här och förut började jag grina för att tobbe gick till en kompis och jag tappade ut hallonen på golvet. det är inget man ska oroa sig för. bara som det är med mig.

Jag vet inte om ni har nån koll på dregen? det har inte jag. jag vet inte något om honom egentligen men jag vet att han har en av sveriges snyggaste tjejer och att de två åtminstonde har gjort något av det vackraste jag hört. och att de gjorde det live.

jag och min far är en tolkning av olle ljungström som skrev en låt om sin döde far fast han fortfarande levde. och texten delar mig sönder och samman. melodierna med deras röster och så kärlek, piano och tovigt hår på det får det att brista totalt.
 
jag vet inte hur ni reagerar på riktigt jävla bra musik. på musik som ger något. musik med själ och uppriktighet. med stake och det klädsammaste av svenskt vemod.

antagligen är ni inte lika labila till att börja med,
men testa.



Kommentarer
Postat av: Lillebror

Äh! Tacka vet jag In Flames - Pinball map som blev korad som vinnare i vår utomordentligt kompetenta tävling!

2009-01-04 @ 22:11:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback