jag ringer csn



man vet vad man ger sig in på redan när man slår siffrorna.

jag ringer.

jag får prata med någon som defintivt inte är helt rätt man för jobbet. han pratar som om jag försökte läsa hans läppar. överartikulerar varje ord och tar minst sagt god tid på sig. jag berättar att jag skulle behöva få hjälp att studieförsäkra så att jag får några pengar. han svarar att jag kan göra det själv. nej säger jag. jo säger han. han vägrar ge mig någon hjälp utan ber mig beställa koder och vänta på dem i dagar och jag vägrar tillbaks. sådär håller det på ett tag tills jag tar saken i egna händer och gör det man måste i de här lägena. jag ljuger.

"jag talade med din kollega i torsdags, som lovade mig att ni skulle kunna fixa det här åt mig direkt på telefon idag"

och sesam öppna dig.

"jaha ja okej. då kopplar jag dig till en handläggare"

som självklart fixar det direkt.


tack csn, frontfigurerna för god service.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback