en sak bara


angående kaffekokare, som jag har tänkt på länge.

kaffemått är alltid lika stora. men på kaffebryggare finns två mått på koppar. stora och små, vilken jag fått lära mig att man ska ta lika många mått som antal stora koppar vattnet nåt upp till.

samma vatten når upp till fler skopor, med de små kopparnas lilla linjal mätt.

betyder det då, att när man ska dricka små koppar, vill man ha dem.. starkare?




det här är förresten min kaffekokare. den bytte jag till mig av farsan. fint byte. han fick en liten tv som han något år tidigare lånat ut till mig. micke bra.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hmm, bra fråga. Det har jag aldrig tänkt på. Bra byte där också. Jösses jag har massa att läsa. Ovant! :) Kom till Skåne snart, är ni snälla. We need it. Puss kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback