den andra generationen



den äldre, den har alltid fascinerat mig. och då inte den äldre typ, min mamma och pappa, de är väldigt mycket som jag, faktiskt. eller om det är jag som är som dem. jaja.

nej men den äldre, typ farmödrarna och dem. de lever på helt andra tider än vi.

tobbes pappa tillexempel som tappar hoppet om ungdomen när vi säger att vi var uppe till halv fem på natten.

"på natten?"

och nu snackade jag med min handledare för uppsatsen. hon är snart sextifem och dögullig och man får ringa henne när som helst. så det gör man, eftersom det är kris. men så idag hade hon nåt för sig och  bad mig ringa "ikväll".

när menar du, när är ikväll? sa jag.
 

"ja..strax efter fyra"

Kommentarer
Postat av: Malin Lundström

haha klockren ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback