jag är på dögott humör!

det är vinter över växjö igen. och jag halkade på vägen till skolan idag på den nya fluffiga snön. mycket pinsamt och mycket likt mig. jag tycker ju att jag är rolig alltid, efter ett tag sen. vill nog ändå vara en som snubblar lite. man tycker om de som ramlar. de ser roliga ut. jag ser allt som oftast inte klok ut, ramlande eller ej. iochförsig.

men nu lyssnar jag stenhögt på penny lane på repeat. för att den är oxå glad och sprittig som jag idag. jag har gjort mitt första föreläsningsjobb som samverkans-ambassadör och fått riktigt fina klappar på axeln av chefen. så fina att hon viskade om att bli riktig chefskollega sen. vi har redan dubblerat intresset för hennes tjänster och därför också hennes jobb. lyxproblem! men jag är för dyr för er sa jag och så garvade hon åt mig och sa åt mig att jobba hårdare.

och så var jag på räkfrossa igår med annie som min kille nog skulle byta ut mig mot om han fick. så söt på alla sidor är hon. men seriöst, räkor tills man storknar. bara en sån sak. man får äta tills resturangen stänger, för man blir liksom inte mätt.

min farsa ringde igår och frågade om jag slutat skolan, eftersom jag aldrig är där längre. men det har jag ju inte. om ni bara visste att jag skriver tjugo sidor om kvantitativ statistik för tillfället. och jag är bra på det, för jag har gjort det förr. jag garvar statistiken rätt upp i fejjan kan man säga.

och så ska jag köpa ny dator. nu! om några minuter kommer min nya hacker linus hem från jobbet och då far vi. linkan ska ställa görsvåra frågor och jag ska sen betala kalaset. och fattas nåt i datorn fixar han det från kina. han opererar in det och så kostar det tretton spänn.  vad jag än frågar om så svarar han att herregud det sara det löser jag.
halleluja.

sen är det rep inför ny spelning på nästa måndag och imorgon är det flott fikamöte med drivhuset. tänkt att jag nuförtiden får betalt för att till och med tänka.
sicken grej.

lalalalalalala ....  PENNY LAAANE !


hur går det för er i lågkonjan?


Kommentarer
Postat av: emma

hej sara. jag såg först nu din kommentar om de nya reglerna kring arbetskraftsinvandring. jag får tacka och bocka för dem även om jag inte kunde ha dem som inspiration i mitt skrivande då jag såg dem på tok för sent. men uppgiften gick bra tillslut, både jag & examinatorn va nöjda. men ang lagarna så är de totalt knasiga. det kommer bli en jäkla massa problem med det, både som du skrev med falska arbetstillstånd men kanske framförallt att det underminerar asylrätten som är något som vi idag tydligen måste slåss för. och för att inte tala om de 10tusentals papperlösa som vi har i vårt samhälle som kanske sitter inne med den kompetensen som arbetsgivarna ska söka sig utanför gränserna för att hitta. det är galet hur skevt det kan bli. men det blir spännande att följa det här och se hur det funkar. allt gott till dig!

Postat av: Linus!

Ny dator yey!



Synd att inte Sibaförsäljaren gick på mitt "dom sa att vi fick 10% rabatt"-knep, men det var ju värt ett försök! ;)

2009-02-05 @ 22:03:25
Postat av: faster malin

här är ju egentligen ingen speciell lågkonj men ikea är ju såklart här och ger Sverige dåligt rykte, krossar företag och människoliv som vanligt.

Men jag har det gott.

Kram på dig

2009-02-06 @ 01:37:03
Postat av: Lina Hellqvist

PUSS!!!!!

2009-02-06 @ 11:08:23
URL: http://linahellqvist.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback