tidig morgon



solen lyser på mina ögon så att jag vaknar. jag vaknar alltså inte av mig själv, men det är ett av de mer angenäma sätten om man nu ändå ska bli väckt. jag känner i alla mina delar att det här är en tidig morgon. jag försöker säga något men halsen står på standby, tar sats för att staka mig till toaletten. allt går bra.

när jag kommer tillbaka för att klä på mig inser jag att anledningen till att solen väckt mig är för att persiennerna är uppvinklade. och där utanför står en polis. den här polisen skrämer skiten ur mig. det gör ju poliser överlag men här står ju jag till på köpet i ottan i bara mässingen. jag kastar mig, far som en liten projektil över rummet, grabbar tag i en kudde att skyla mig med. polisen låser upp sin cykel, och så cyklar han iväg.


klockan är 12.14


godmorgon.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det är en av sakerna som är speciella med dig gumman, solen lyser egentligen alltid på dina ögon. Var ännu en gång mycket stolt tack vare dig i fredags. Tackar för det.

2009-02-03 @ 22:37:18
Postat av: faster malin

kan nog faktiskt knappt tänka mig mer en ett sätt som är bättre att vakna på än det du gjorde.

2009-02-04 @ 02:07:04
Postat av: malin

haha du är rolig du ;D finns det cyklande poliser i växjö alltså?



lustigt... finns ju en liten smygreklam som letar sej in på varenda blogg... och på din, idag står det.



"är du polis?" och "rea på cyklar". eller har det bara med vad du skrivit i ditt blogginlägg?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback