tempo gubbar, tempo!



jag har inte helt kommit in i det här nya tempot igen. det är nästan komiskt hur trögstratad jag är efter att ha suttit med mig mitt och mina små flyktingbarn på kammarn ett halvår. men jag pratade med farmor igår som frågade hur mycket jag har att göra, och efter att jag började rabbla sa att nu låter du som dig själv igen sara.

fina fina farmor som åkte hela vägen till örebro på egen hand nu efter jag vet inte hur länge som mer eller mindre invalid. farmor som bara behöver lite vår och uppmuntran nu så ska allt ordna sig.  

farmor har en regel när hon planerar att hon lägger inte två saker på samma dag. så smart. hon handlar inte när hon har tränat, hon har inte fikarepen på samma dagar som hon ska på styrelsemöte. hon bakar inte de dagarna när hon ska ta en tur med bilen.

så ska man bli en dag.

Kommentarer
Postat av: Jennie

Gilalr verkligen din farmors strategi vad gäller planering...det borde man ta efter lite mer!

Hoppas allt är bra med dig! Jag är hemma och tar det lugnt, ska strax återgå till soffan för en tupplur igen. Skööönt! Vi hörs snart igen!!

Kram kram Jennie

2009-02-19 @ 10:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback