loose the blues


jag har en skiva som jag dansar bra till i min ensamhet. det är så svårt att låta bli nämnligen och de som gjort den heter hoffmaestro och jag har pratat om dem tidigare. jag vill ge er min bästa glad-dans-låt nu för jag vill så gärna att ni ska skuffa runt ni med. man blir glad på köpet. högt måste det vara.

 den får ni här

för jag blev färdig med statistiken nu. jag var så jäkla duktig och det första jag tänkte på när det var över, var allt annat som ska fixas, eller planeras eller tänkas på. som jag inte hunnit med. la pannan i orosrynkor. men som tur var kom jag på att den vill jag inte vara.

inte. min. stil.

så då gick jag hem, tog en cola och en halv brie som låg i kylen och så smackade jag på den där låten stenhögt och så dansade jag för mig själv där i lägenheten tills brien och låten tog slut. ni vet att det händer bra saker i kroppen när man dansar va? samma som när man sjunger. eller när man äter choklad. eller ligger med någon för den delen. håll inte på å underskatta sånt. 

är det något jag vill lära mina barn är det att när det finns tillfällen att ha det gött, så ska man ta dem. att man kan ha roligt om man vill. och att man ska det, för att det är liskom sjävla hela poängen med allt. även om det finns massor med annat man måste göra finns det ju inget viktigare. för precis allt annat går att lösa.
precis. allt. annat.

i min familj ska det vara högsta pris på alla som är glada. stjärnvinsten till alla som jobbar på det först. för jag vet, att det löser sig när man är glad. man kommer liksom längre på det än på att vara typ nogrann eller vältränad eller typ statsvetare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback