datakillarna!



dessa datasnillen. datakillarna (för det är det ju alltid), de är bra att ha.
alltid bra att ha.

jag hade ju gett up och började om, men det ser ni det tyckte inte mina personliga hackers om. adam blev vansinnig och sa att det får de bara fixa åt dig. tobbe tog mig i handen gick till biblioteket igen och sa till mig att nu tvingar du någon att fixa det här.

så det gjorde jag

och så kom en sån där härlig och hjälpte mig. han berättade att han nu sökte igenom 65 tusen filer. småpratade under tiden lite om databranchen idag. och efter någon timme så hittade han en intressant fil. det var min och han sa att visst är det sparat här, men det har blivit

"korrupt i kraschen"

och ja, man förhandlar inte med terrorister. alla tabeller är borta, texten är utbytt till diverse roliga tecken. 830 sidor hade det blivit, detta korrupta dokument. men! där i mitten fanns något som glittrade. två sidor ungefär med blandad text som vi lyckades rädda ur detta haveri.

två sidor mindre att göra om

halleluja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback