one down, two to go.

så kom då sista dagen, igen. terminen är slut, igen.

och för första gången var det svårt och ledsamt att lämna skolan. tufft att inte få träffa alla de jag kommit att bli så kär i, under mitt första halvår i lund, på en hel månad. konstigt att flytta hem och bo med vanliga, mer eller mindre fullt friska människor igen.

jag känner mig fortfarande inte helt hemma här nere. känner mig fortfarande ny och bortkommen och kullerstenarna är defintivt inte mina. men jag tycker så rysligt mycket om dem. och de gör sitt bästa.

det skrämmer mig lite att det bara är två kvar nu. två ynka terminer. ett ynka år. 2010 blir året när jag slutar skolan. fint år att avsluta på, kan jag känna. som 23år ung i juletid.

årskrönikan 09 kommer om ett tag. den processerar i mitt huvud. för herregud vad allt hände. herregud vad det föll på plats.


jag har förresten inte berättat för er att jag gått och blivit sambo. har ju testat de flesta av boenden under mina år som fri fågel och nu har jag och fina fina johan kristensson gått och skaffat en trea, där vi ska hålla hov åt hela den här klassen. första februari flyttar vi in och då är ni alla hjärtligt välkomna. ingen är för stor eller för liten för oss. jag har ett litet rum och johan har ett lite större och det största rummet har vi sparat åt er.

vi bjuder er kaffe, kärlek och filosofiska diskussioner,
bara ni tar med era varmaste ögon.

kom bara kom, kom som ni är och ring helst inte innan.

första februari, som sagt.
vi ses.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback