jo men visst, lätt värte.


det var väldigt roligt i studion sist.
man hämtade mig på stationen i karlskrona och körde mig hela vägen till lilla torsås, där stora studion ligger. Pama Records är inte bara en studio utan även ett rätt flådigt skivbolag med egen artistfabrik där talangerna går i skolan och lär sig allt om livet som stjärnor. i studiohuset sitter låtskrivare och producenter och gnuggar geniknölar i de olika studiosarna och på övervåningen sitter chefer i kostym och klänning och ringer viktiga samtal i glasade kontor. på väggarna sitter snygga guldskivor med peps persson och lisa miskovsky och janne bark och några sånna. jag gick på toa där jättemånga gånger bara för att få känna stämningen.

nu var jag där och skulle lägga lite körer bara, och var långt ifrån någon stjärna. blev som den rookie jag är, helt tagen av studion och alla elektroniska prylar och alla knappar och alla datorer och allt vad det nu var där. bara kontrollrummet var större än min lägenhet. 

vilket man antagligen sett om jag inte haft en så lökig kamera.



så här glad var jag:



vid tidigare studioupplevelser har man i krislägen mutat mig med choklad.
de här coola katterna mutar mig med whiskey.

whiskey i tekopp. rock and roll.



och på tisdag ska lilla låten skippas över havet till amerikat.
och sen ska vi alla bli rika och leva lyckliga i alla våra dagar.

amen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback